Kustomoitu verkkosivusto vauhdittamaan autokauppaa

Hämeen Autovaruste Oy on hyvän palvelun autokauppa, joka palvelee kolmella paikkakunnalla. Jyväskylässä yritys toimii Hämeen Auto -nimellä, Kuopiossa ja Iisalmessa Avain Vaunun nimellä. Hämeen Autovaruste on virallinen merkkiliike ja merkkihuolto Volvolle, Renaultille ja Dacialle. Sen lisäksi yrityksen valikoimasta löytyy satoja hyviä ja luotettavia vaihtoautoja.

“Hurja valikoitui yhteistyökumppaniksi ennen kaikkea vakuuttavan tarjouksen ja näkemyksen vuoksi. Myös paikallisuus vaikutti valintaan. Projektissa tuli vastaan yllättäviä muutoksia, mutta Hurjan porukka selvisi näistä kiitettävästi. Koko projektin ajan yhteydenpito Hurjaan oli helppoa, ja aina saatiin ”oikea ihminen” vastaamaan ja etsimään ratkaisuja esille nousseisiin asioihin. Tämä ei ole nykyään itsestäänselvyys, vaan monessa yrityksessä yhteydenotot menevät kasvottoman tikettijärjestelmän kautta, ja vastaukset saattavat viivästyä.

Kuten lähes aina, ajatukset ja tarpeet tarkentuivat projektin edetessä, mutta tämä ei aiheuttanut ongelmia Hurjan puolella, vaan toiveet otettiin hienosti vastaan, ja jos ne olivat toteutuskelpoisia, niin ne tehtiin. Heikompien ehdotusten kohdalla annettiin hyvät perustelut, miksi ajatusta ei kannattaisi toteuttaa, ja tarjottiin vaihtoehtoista, parempaa ratkaisua. Loistavaa yhteistyötä!”

-Ahti Räsänen, Kehitysjohtaja, Hämeen Autovaruste Oy

Uudistamistarve syntyi vanhan sivuston ulkoasun uudistamisen sekä teknisten ja hallinnollisten haasteiden myötä

Hämeen Autovarusteella tunnistettiin tarve verkkosivujen uudistamiselle sekä ulkoasun että teknisten ja hallinnollisten haasteiden vuoksi. Aiempi sivusto oli vanhentunut ja hankala käyttää, sillä se oli rakennettu lukuisten lisäosien varaan, mikä teki hallinnasta monimutkaista ja epäselvää. Parannuksia haluttiin niin graafiseen ilmeeseen kuin sivuston toiminnallisuuteen, jotta se vastaisi paremmin nykyaikaisia asiakastarpeita. Tavoitteena oli helpottaa sivustolla liikkumista ja tehdä haluttujen tietojen löytäminen mahdollisimman vaivattomaksi asiakkaille.

Uudistuksen myötä haluttiin myös päivittää sivuston ulkoasu vastaamaan brändiuudistuksen mukaisia uusia värimaailmoja. Uuden verkkosivuston tavoitteena oli parantaa merkittävästi toiminnallisuutta ja käyttäjäkokemusta, erityisesti autojen löytämisessä ja vertailussa. Auton ostajien avuksi rahoituslaskurin sijoittelua haluttiin selkeyttää, jotta käyttäjät löytäisivät sen helpommin ja pystyisivät tekemään ostopäätöksiä nopeammin. Uuden verkkosivuston tuli kaiken kaikkiaan vastata paremmin nykyaikaisen verkkokaupan vaatimuksiin.

Hämeen Autovarusteen sivuston mocupit tabletin näytöllä.

Sivuston tekniset ominaisuudet ja parannukset

Sivustouudistuksessa visuaalisesta suunnittelusta vastasi mainostoimisto Hero Creative ja Hurja oli vastuussa teknisestä toteutuksesta.

  • Alusta ja teema
    • Verkkosivuston uudistus toteutettiin käyttäen Bedrock- ja Sage 10 -yhdistelmää, joka tarjoaa modernin ja modulaarisen kehitysympäristön. Bedrock mahdollistaa paremman hakemistorakenteen ja hallittavuuden, kun taas Sage 10 tuo mukanaan tehokkaan ja joustavan teemakehitysalustan. Tämä yhdistelmä takaa korkean suorituskyvyn ja tietoturvan.
  • Sisällönhallinta
    • Sisällönhallintajärjestelmä päivitettiin Classic Editorista ja vanhentuneista lisäsisältöjen hallintatyökaluista Gutenberg-editoriin. Gutenberg tarjoaa modernin ja joustavan sisällönhallintaympäristön, joka vastaa nykyaikaisen verkkosivuston vaatimuksia.
    • Sivustolle luotiin lisäksi useita räätälöityjä lohkoja, jotka tarjoavat monipuolisia ja käyttäjäystävällisiä ratkaisuja, kuten haitari (accordion), välilehdet (tabs) ja autoruudukko, joka voi perustua joko automaattisiin tai käsin tehtyihin valintoihin. Samalla periaatteella luotiin myös henkilöstöruudukkolohko.
    • Sisällönhallinnan ja asettelun helpottamiseksi luotiin myös useita helposti hallittavia lohkoja, kuten artikkeliruudukko erilaisilla asetuksilla, laatikkolinkit, sisältöalue monipuolisilla asetuksilla sekä teksti+kuva -lohko erilaisilla asetuksilla. Kuvalinkit ja liukukehys (slider) lisäävät visuaalista kiinnostavuutta ja toimivuutta. Erityisenä lisänä on auton tekniset tiedot -lohko, johon voi lisätä animoitavia lukuja.
  • Hakutoiminnot
    • Hakutoimintoa on monipuolistettu, erityisesti hybridi-autojen haun osalta. Uusi hakutoiminto on mobiilissa käyttäjäystävällisempi ja helpompi käyttää, sillä hakufilttereihin pääsee käsiksi missä tahansa kohtaa autohakusivua. Hakufiltterit rullaavat käyttäjän mukana ja ne avautuvat näytön päälle, mikä parantaa huomattavasti käytettävyyttä ja tekee hakuoperaatioista sujuvampia. Parannus varmistaa, että käyttäjät voivat nopeasti ja vaivattomasti rajata hakutuloksia haluamillaan kriteereillä, olipa kyse sitten hybridi-autoista tai muista ajoneuvotyypeistä, jolloin käyttäjäkokemus paranee ja haluttujen autojen löytäminen on tehokkaampaa.
  • Integraatiot ja datan hallinta
    • Sivusto integroitiin autoteollisuuden käyttämään Alkali-järjestelmään, mikä mahdollistaa ajastetun päivittyvien autojen tietojen hakemisen Websalesista suoraan sivustolle. Yksittäisen auton tiedoissa on paljon dataa, joten tätä varten kehitettiin erillinen kontrolleri, joka varmistaa tietojen oikeellisuuden ja hallinnan.
  • Evästehallinta ja hakutoiminnot
    • Evästeiden hallinta toteutettiin Consent Mode V2 mukaisesti, mikä auttaa varmistamaan, että sivusto noudattaa ajankohtaisia tietosuojavaatimuksia ja tarjoaa käyttäjille turvallisen kokemuksen.

Toteutetut tekniset ratkaisut varmistavat, että verkkosivusto on paitsi visuaalisesti houkutteleva, myös teknisesti edistyksellinen ja kestää lisäksi aikaa.

Uudistuksen tuomat hyödyt

Toteuttamamme Hämeen Autovarusteen verkkosivuston selkeä ja looginen rakenne helpottaa käyttäjiä navigoimaan ja löytämään autoihin ja huoltoon liittyvät olennaiset tiedot nopeasti. Entiseen verrattuna hallintaa on myös huomattavasti siistitty ja sisältöjen päivittämistä selkeytetty, mikä vapauttaa asiakkaan aikaa keskittyä ydinliiketoimintaansa. Integraatiot tietopankkeihin nopeuttavat ylläpitoa ja automatisoivat sivuston hallintaa, mikä tehostaa Hämeen Autovarusteen kokonaisprosesseja ja vauhdittaa näin autokauppaa.

Uusi verkkosivusto on helppokäyttöinen, nopea ja visuaalisesti houkutteleva, tukien Hämeen Autovarusteen liiketoiminnallisia tavoitteita. Vastaamme myös Hämeen Autovarusteen verkkosivuston teknisestä ylläpidosta. WordPress-huolenpitopalvelumme avulla varmistamme, että verkkosivut ja niihin asennetut lisäosat ovat aina ajan tasalla. Ylläpidämme erillisiä kehitys- ja tuotantoympäristöjä, mikä mahdollistaa sujuvan jatkokehityksen ja nopeat muutokset sivustolle, sillä meillä on valmiiksi pääsy sivuston hallintaan.

Tarjoamme myös sinulle sopivat ratkaisut, kun tarvitset näyttäviä ja toimivia verkkosivustoja tai asiantuntijoita muihin verkkoviestinnän tarpeisiin. Ota rohkeasti yhteyttä, ja me autamme sinua löytämään parhaan mahdollisen ratkaisun tarpeisiisi!

Jätä yhteydenottopyyntö