XR-sovellukset
Kiinnostaako lisätty todellisuus (AR) tai muu XR-ratkaisu? Laajennetun todellisuuden (XR) -ratkaisut ovat nykyisin kaikkien saatavilla, eivät tulevaisuuteen liittyvää science fictionia.

Laajenna todellisuuttasi
Lisätyn todellisuuden (Augmented Reality, AR) ja muiden XR-teknologioiden avulla voit tarjota asiakkaillesi aivan uudenlaisia kokemuksia, jotka jäävät varmasti mieleen. XR-ratkaisut ovat tätä päivää ja niiden avulla voit saada aitoa kilpailuetua.
AR-teknologian ja AR-sovellusten avulla voit esimerkiksi tuoda tuotteesi tai palvelusi lähemmäksi asiakkaitasi. Voit käyttää AR-sovelluksia markkinointikampanjoissa tai tuoda esille uusia tuotelanseerauksia. VR- ja MR-ratkaisut puolestaan mahdollistavat erilaiset virtuaaliset kokemukset, jotka tarjoavat asiakkaillesi täysin uusia tapoja kokea liiketoimintaasi.
AR-sovellus tuo elämykset lähelle
Jos haluat tarjota asiakkaillesi upeita ja monipuolisia lisätyn todellisuuden kokemuksia, sinun kannattaa ehdottomasti harkita oman AR-sovelluksen toteuttamista. Räätälöity sovellus antaa sinulle täyden vapauden valita ne AR-ominaisuudet, joita tarvitset, jotta voit tarjota juuri sellaisia elämyksiä kuin haluat!
Mobiililaitteille tai AR-laseille – käyttötarkoituksen mukaan
Teemme AR-sovelluksia sekä mobiililaitteille että AR-laseille.
AR-lasisovellukset mahdollistavat yhdistetyn todellisuuden ratkaisut, joissa käyttäjä näkee virtuaalisen sisällön sulautuvan saumattomasti oikeaan maailmaan. Esimerkiksi Dynamics 365 Guides -sovellus on täydellinen tähän tarkoitukseen.
AR-mobiilisovellukset sopivat puolestaan erinomaisesti projekteihin, joissa halutaan tarjota elämyksiä paikasta riippumatta – esimerkiksi matkailussa, museoissa tai tapahtumissa.
Teknologia tarpeidesi mukaan
Valitsemme sovelluksen toteutukseen juuri sinulle sopivan AR-teknologian. Käytössämme on mm.
- Unity + AR Foundation
- Meta Quest 3
Nämä teknologiat mahdollistavat luotettavan ja suorituskykyisen toteutuksen sekä rikkaan käyttäjäkokemuksen.
Täydellinen hallinta käyttöliittymään ja toiminnallisuuksiin
Yksilöllinen AR-sovellus on kokonaisvaltainen käyttökokemus.
Räätälöimme käyttöliittymän täysin yrityksesi brändin ja toiveiden mukaan
Sovelluksen suorituskyky optimoidaan alusta alkaen juuri käyttötarpeitasi varten
Käyttökokemus suunnitellaan palvelumuotoilun keinoin loppukäyttäjää ajatellen
“AR-projektin käynnistyessä olimme uuden äärellä, sillä Metsähallituksessa ei ole aiemmin toteutettu vastaavaa. Yhteistyö Hurjan kanssa oli onnistunutta ja joustavaa, ja opimme itsekin paljon uutta. Lopputulos onnistui hankesuunnitelman mukaisesti, juuri toivomallamme tavalla.”
Ilona Karjalainen
Asiakasviestinnän suunnittelija, Metsähallitus
Jos tahdot nähdä mihin pystymme, katso työnäytteistämme mitä olemme saaneet aikaan.
Jokainen toteuttamamme ratkaisu on kertomus Hurjan tyytyväisestä asiakkaasta.
Web AR ilman omaa sovellusta
Tutustu työhömme: Metsähallituksen Norppa-sovellus
Lisätyn todellisuuden toteutukset eivät aina tarvitse ympärilleen AR-sovellusta, vaan jokin kevyempi rikastettu yksityiskohta voi piristää asiakaskokemusta juuri oikeaan aikaan. Kevyt, mutta inspiroiva AR-sisältö voidaan toteuttaa myös hyödyntämällä web AR -teknologiaa.
- Web AR on hyvä valinta silloin, kun haluat kiinnittää asiakkaasi huomion lisätyn todellisuuden avulla, ja toivomasi AR-toiminnot eivät tarvitse AR-sovelluksen suorituskykyä.
- Verkossa toimiva web AR on helpompi ylläpitää kuin oma AR-sovellus, joten se sopii mainiosti sisällöltään rajoitetumpiin ratkaisuihin kuten tuotekortteihin, mallinnukseen ja mainoksiin.
- Voit lisätä käyntikorttisi kääntöpuolelle 3D-esittelyn lippulaivatuotteesta, hurmata työnantajat eläväisellä CV:llä tai viedä tutkimuksesi tulokset aitoon ympäristöön kaikkien saataville.
Web AR tarjoaa laiteriippumattoman ratkaisun, joka on aina käytettävissäsi, missä ja milloin vain.
XR-sovellusten
käyttökohteet
Lue myös: Digitalisaatiosta ratkaisuja maailmanlaajuisiin vesihaasteisiin
AR-teknologia tai muu XR-teknologia lisää vahvasti tuotteesi tai palvelusi kiinnostavuutta ja luo uudenlaisia tapoja sekä nähdä, toteuttaa että kehittää yrityksesi toimintaa.
Erilaisilla AR-sovelluksilla ja muilla XR-ratkaisuilla on lukuisia käyttökohteita, mm. pelit, markkinointi- ja viestintämateriaalit sekä erilaiset hyötysovellukset. Lisättyä tai laajennettua todellisuutta käytetään myös viihteessä, tapahtumissa, kouluttamisessa, hoitotyössä ja nähtävyyksien kiertokäyntien esittelyissä.
Markkinointi
Tavallinen printtimainos voi toimia herätteenä, ja käyttäjä voi katsoa mainokseen liittyvää interaktiivista lisäsisältöä omalla päätelaitteellaan – pelata esimerkiksi peliä tai katsoa printtimainoksen hahmon heräävän henkiin.
Tapahtumat ja viihde
Interaktiivisia pelejä messujen ja festarien yhteyteen, aarrekartta taidenäyttelyyn, kokemuksellinen teatterikäynti. Mahdollisuuksia on monia!
Tuote-esittelyt
Esittele tuotettasi kustannustehokkaasti AR-teknologian avulla aidossa ympäristössä. Mallinnamme niin pienet kuin suuretkin tuotteet 3D-muotoon, jolloin niitä voi hyödyntää monenlaisissa AR-sovelluksissa tai web AR-ratkaisuissa.
Teollisuus
Opastaminen AR-laseilla (mm. HoloLens 2, Dynamics 365 Guides) on jo tätä päivää! AR-lasien ja räätälöityjen sovellusten avulla voit ohjata ja kouluttaa työntekijöitä, oppilaita tai asiakkaita aidossa työympäristössä lisätyn todellisuuden monipuolisin, havainnollisin keinoin.
Nykyaikaisimpia
teknologioita
Hurjalla suosimme avoimen lähdekoodin ratkaisuja ja käytämme aina uusimpia sovelluskehityksen työkaluja. Ammattilaisemme varmistavat, että XR-sovelluksesi on turvallinen, tehokas ja kestää ajan tuomat muutokset.
Esimerkkejä XR-sovelluksissa käyttämistämme teknologioista:
- Unity
- Unityn AR Foundation
- Meta Quest 3
Näin rakennamme
XR-sovelluksesi
Liiketoimintasi digitalisoinnissa me autamme sinua valitsemaan oikeat teknologiat ja toteutamme ratkaisut, joilla luodaan parhaat räätälöidyt sovellukset yrityksesi palveluvalikoiman ja tavoitteiden mukaan. Web-sovellus tarjoaa monia etuja, jotka tekevät siitä erinomaisen valinnan monenlaisille yrityksille ja käyttötarkoituksille.
Konseptointi ja määrittely
Ymmärrämme liiketoimintasi tavoitteet ja tarpeet. Käymme yhdessä läpi, mitä sovelluksella halutaan saavuttaa.
Suunnittelu ja prototypointi
Luomme käyttöliittymäsuunnitelman ja interaktiiviset prototyypit, joiden avulla varmistamme, että sovellus vastaa käyttäjien tarpeisiin.
Kehitys ja testaus
Kehitämme sovelluksen moderneja teknologioita hyödyntäen ja testaamme sen huolellisesti varmistaaksemme moitteettoman toiminnan.
Käyttöönotto ja ylläpito
Julkaisemme sovelluksen ja tarjoamme jatkuvan ylläpidon ja tuen, jotta sovellus pysyy ajan tasalla ja toimii optimaalisesti.
Tehdään yhdessä vaikutus
Tutustu työhömme: YSAO:n AR-oppimisympäristöön
Me olemme ohjelmistotalo, joka tekee mitä lupaa. Asiantuntemuksemme, kokemuksemme ja sitoutumisemme varmistavat, että XR-sovelluksesi toteutus sujuu saumattomasti ja tuottaa aitoa lisäarvoa.
Olemme toteuttaneet XR-sovelluksia monenlaisiin käyttötarkoituksiin ja erilaisille toimialoille – aina yksittäisistä AR-kokemuksista laajoihin yhdistetyn todellisuuden koulutusratkaisuihin.
Haluatko viedä liiketoimintasi uudelle tasolle XR-teknologian avulla? Ota yhteyttä, niin suunnitellaan yhdessä ratkaisu, joka ylittää odotuksesi.
Usein kysyttyä
Virtuaalitodellisuus (VR), lisätty todellisuus (AR) ja yhdistetty todellisuus (MR) kuuluvat laajennettu todellisuus (Extended Reality, XR) -käsitteen sateenvarjon alle.
Lisätty todellisuus (Augmented Reality, AR) tarkoittaa teknologiaa, jossa virtuaalinen sisältö liitetään osaksi oikeaa maailmaa AR-tuetun sovelluksen tai selaimen avulla. Sisältö voi olla 3D-mallien, kuvien, tekstin, äänen, videon tai minkä tahansa muun digitaalisen formaatin muodossa.
AR-teknologia kytkee digitaaliset sisällöt osaksi käyttäjän kokemusta tarkkailemalla ympäristöä esim. älypuhelimen kameran tai AR-lasien kautta. Lisätyn todellisuuden maailma käynnistyy, kun AR-toiminto havaitsee sovelluskohtaisen herätteen, kuten sijainnin, kuvan, muodon, ympäristön, 3D-objektin tai vaikka QR-koodin.
Käytännössä MR:n ja AR:n erona on käyttökokemuksen laajuus. MR:ssä virtuaaliset elementit ovat vuorovaikutuksessa oikean maailman kohteiden kanssa, kun taas AR:ssä toteutus voi olla kevyempi.
Esimerkkinä kaksisuuntaisesta vuorovaikutuksesta, sovellus voi tunnistaa todellisessa maailmassa sijaitsevan objektin 3D-mallin perusteella ja esittää käyttäjälle juuri tähän objektiin liittyvät ohjeet.
Yhteinen saimaannorppamme LIFE -hanke