Jatka sisältöön
Hämeen autovaruste mockup.

Hämeen Autovaruste Oy

Toimiala

Tukku- ja vähittäiskauppa

Palvelut

Verkkosivut WordPress-verkkosivut Ohjelmistokehitys
Verkkosivut WordPress-verkkosivut Ohjelmistokehitys Integraatiot Jatkuva kehitys WordPress-huolenpitopalvelu Tekoäly, data & analytiikka

Hämeen Autovaruste Oy on hyvän palvelun autokauppa, joka palvelee kolmella paikkakunnalla. Jyväskylässä yritys toimii Hämeen Auto -nimellä, Kuopiossa ja Iisalmessa Avain Vaunun nimellä. Hämeen Autovaruste on virallinen merkkiliike ja merkkihuolto Volvolle, Renaultille ja Dacialle. Sen lisäksi yrityksen valikoimasta löytyy satoja hyviä ja luotettavia vaihtoautoja.

”Hurja valikoitui yhteistyökumppaniksi ennen kaikkea vakuuttavan tarjouksen ja näkemyksen vuoksi. Myös paikallisuus vaikutti valintaan. Projektissa tuli vastaan yllättäviä muutoksia, mutta Hurjan porukka selvisi näistä kiitettävästi. ”

Ahti Räsänen Kehitysjohtaja, Hämeen Autovaruste Oy

”Koko projektin ajan yhteydenpito Hurjaan oli helppoa, ja aina saatiin ”oikea ihminen” vastaamaan ja etsimään ratkaisuja esille nousseisiin asioihin. Tämä ei ole nykyään itsestäänselvyys, vaan monessa yrityksessä yhteydenotot menevät kasvottoman tikettijärjestelmän kautta, ja vastaukset saattavat viivästyä.”

Ahti Räsänen Kehitysjohtaja, Hämeen Autovaruste Oy

”Kuten lähes aina, ajatukset ja tarpeet tarkentuivat projektin edetessä, mutta tämä ei aiheuttanut ongelmia Hurjan puolella, vaan toiveet otettiin hienosti vastaan, ja jos ne olivat toteutuskelpoisia, niin ne tehtiin.”

Ahti Räsänen Kehitysjohtaja, Hämeen Autovaruste Oy

”Heikompien ehdotusten kohdalla annettiin hyvät perustelut, miksi ajatusta ei kannattaisi toteuttaa, ja tarjottiin vaihtoehtoista, parempaa ratkaisua. Loistavaa yhteistyötä!”

Ahti Räsänen Kehitysjohtaja, Hämeen Autovaruste Oy

Uudistamistarve syntyi vanhan sivuston ulkoasun uudistamisen sekä teknisten ja hallinnollisten haasteiden myötä

Hämeen Autovarusteella tunnistettiin tarve verkkosivujen uudistamiselle sekä ulkoasun että teknisten ja hallinnollisten haasteiden vuoksi. Aiempi sivusto oli vanhentunut ja hankala käyttää, sillä se oli rakennettu lukuisten lisäosien varaan, mikä teki hallinnasta monimutkaista ja epäselvää. Parannuksia haluttiin niin graafiseen ilmeeseen kuin sivuston toiminnallisuuteen, jotta se vastaisi paremmin nykyaikaisia asiakastarpeita. Tavoitteena oli helpottaa sivustolla liikkumista ja tehdä haluttujen tietojen löytäminen mahdollisimman vaivattomaksi asiakkaille.


Uudistuksen myötä haluttiin myös päivittää sivuston ulkoasu vastaamaan brändiuudistuksen mukaisia uusia värimaailmoja. Uuden verkkosivuston tavoitteena oli parantaa merkittävästi toiminnallisuutta ja käyttäjäkokemusta, erityisesti autojen löytämisessä ja vertailussa. Auton ostajien avuksi rahoituslaskurin sijoittelua haluttiin selkeyttää, jotta käyttäjät löytäisivät sen helpommin ja pystyisivät tekemään ostopäätöksiä nopeammin. Uuden verkkosivuston tuli kaiken kaikkiaan vastata paremmin nykyaikaisen verkkokaupan vaatimuksiin.

Laadukas toteutus on yhteistyön tulosta

Sivustouudistuksessa visuaalisesta suunnittelusta vastasi mainostoimisto Hero Creative ja Hurja oli vastuussa teknisestä toteutuksesta.

Sivuston tekniset ominaisuudet ja parannukset

Alusta ja teema

Verkkosivuston uudistus toteutettiin käyttäen Bedrock- ja Sage 10 -yhdistelmää, joka tarjoaa modernin ja modulaarisen kehitysympäristön. Bedrock mahdollistaa paremman hakemistorakenteen ja hallittavuuden, kun taas Sage 10 tuo mukanaan tehokkaan ja joustavan teemakehitysalustan. Tämä yhdistelmä takaa korkean suorituskyvyn ja tietoturvan.


Sisällönhallinta

Sisällönhallintajärjestelmä päivitettiin Classic Editorista ja vanhentuneista lisäsisältöjen hallintatyökaluista Gutenberg-editoriin. Gutenberg tarjoaa modernin ja joustavan sisällönhallintaympäristön, joka vastaa nykyaikaisen verkkosivuston vaatimuksia.


Sivustolle luotiin lisäksi useita räätälöityjä lohkoja, jotka tarjoavat monipuolisia ja käyttäjäystävällisiä ratkaisuja, kuten haitari (accordion), välilehdet (tabs) ja autoruudukko, joka voi perustua joko automaattisiin tai käsin tehtyihin valintoihin. Samalla periaatteella luotiin myös henkilöstöruudukkolohko.


Sisällönhallinnan ja asettelun helpottamiseksi luotiin myös useita helposti hallittavia lohkoja, kuten artikkeliruudukko erilaisilla asetuksilla, laatikkolinkit, sisältöalue monipuolisilla asetuksilla sekä teksti+kuva -lohko erilaisilla asetuksilla. Kuvalinkit ja liukukehys (slider) lisäävät visuaalista kiinnostavuutta ja toimivuutta. Erityisenä lisänä on auton tekniset tiedot -lohko, johon voi lisätä animoitavia lukuja.


Hakutoiminnot

Hakutoimintoa on monipuolistettu, erityisesti hybridi-autojen haun osalta. Uusi hakutoiminto on mobiilissa käyttäjäystävällisempi ja helpompi käyttää, sillä hakufilttereihin pääsee käsiksi missä tahansa kohtaa autohakusivua. Hakufiltterit rullaavat käyttäjän mukana ja ne avautuvat näytön päälle, mikä parantaa huomattavasti käytettävyyttä ja tekee hakuoperaatioista sujuvampia. Parannus varmistaa, että käyttäjät voivat nopeasti ja vaivattomasti rajata hakutuloksia haluamillaan kriteereillä, olipa kyse sitten hybridi-autoista tai muista ajoneuvotyypeistä, jolloin käyttäjäkokemus paranee ja haluttujen autojen löytäminen on tehokkaampaa.


Integraatiot ja datan hallinta

Sivusto integroitiin autoteollisuuden käyttämään Alkali-järjestelmään, mikä mahdollistaa ajastetun päivittyvien autojen tietojen hakemisen Websalesista suoraan sivustolle. Yksittäisen auton tiedoissa on paljon dataa, joten tätä varten kehitettiin erillinen kontrolleri, joka varmistaa tietojen oikeellisuuden ja hallinnan.


Evästehallinta ja hakutoiminnot

Evästeiden hallinta toteutettiin Consent Mode V2 mukaisesti, mikä auttaa varmistamaan, että sivusto noudattaa ajankohtaisia tietosuojavaatimuksia ja tarjoaa käyttäjille turvallisen kokemuksen.


Toteutetut tekniset ratkaisut varmistavat, että verkkosivusto on paitsi visuaalisesti houkutteleva, myös teknisesti edistyksellinen ja kestää lisäksi aikaa.

Laitetaanko homma käyntiin?

"*" näyttää pakolliset kentät

Nimi*
Hurja Solutions Niko Röytiö.